مهاجرت پزشكان به آلمان 2024

مهاجرت پزشكان به آلمان؟

مهاجرت پزشکان به آلمان یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تکمیل مراحل مختلف دارد. در کل مهاجرت به آلمان از طریق راههای مختلف انجام می شود و مهاجرت پزشکان به آلمان یکی از راههای مهاجرت به آلمان میباشد.

✅ مراحل مهاجرت پزشک به آلمان:

تمامی پزشکانی که قصد ورود و مهاجرت به آلمان را داشته و به نوعی می خواهند طبابت خود را در آلمان نیز ادامه دهند، لازم است که مدارک پزشکی خود را در کشور آلمان معادل سازی نموده و با سیستم بهداشتی این کشور منطبق نمایند؛ اما دسته ای دیگر از پزشکان نیز هستند که صرفا قصد دریافت اقامت آلمان را داشته بی آنکه مشغول به کار در بیمارستان های آلمان شوند و یا هرگونه آزمون و دوره ای را پشت سر بگذارند. بر این اساس پزشکان محترم می توانند از دو راه 1) جاب آفر، 2) بلوکارت اقدام نمایند.

در اینجا باید گفت که پزشکانی از راه سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا ثبت شرکت اقدام به مهاجرت به آلمان نمایند، از این دو دسته و به صورت کلی دسته مهاجرت کاری خارج بوده و وارد زیرمجموعه سرمایه گذاری خواهند شد.

جاب آفر

این دسته مخصوص پزشکانی است که قصد ادامه فعالیت طبابت خود در آلمان را داشته و به دنبال تأیید مدرک پزشکی خود در این کشور هستند.

همان طور که می دانید مدارک پزشکی کسب شده در کشور ایران، مورد تأیید وزارت بهداشت آلمان نبوده و پزشکان فارغ التحصیل از ایران می بایست شرایط و مدارک لازم برای معادل سازی مدارک خود را طی کنند تا به درجه طبابت در آلمان دست یابند.

اگر بخواهیم مراحل مهاجرت پزشکان به آلمان از این روش را به طور خلاصه بیان کنیم، به شرح زیر است:

    دریافت جاب آفر

     تکمیل مدارک موردنیاز

    معادل سازی در اداره سلامت ایالت موردنظر

    دریافت گواهی DB

    آموزش زبان تا سطح حداقل B2

    دریافت ویزا از سفارت آلمان

    شرکت در دوره آموزش زبان تخصصی

    آزمون زبان تخصصی (FSP)

   اشتغال به کار دستیاری

    آزمون مدیکال (Approbation)

   تأیید مدرک عمومی

 

مهاجرت پزشکان به آلمان

 

برای این منظور پزشک می بایست ابتدا ایالت مدنظر خود را انتخاب نماید تا برای معادل سازی مدارک صرفا برای آن ایالت اقدام شود؛ زیرا هر ایالت در آلمان قوانین خاص خود را دارند. توصیه می شود که قبل از هرگونه اقدام راجع به ایالت مقصد خود از هرنظر تحقیق نمایید؛ زیرا تغییر و جابجایی در ایالت های آلمان خود به اندازه مهاجرت از کشوری به کشور دیگر مشکل و طاقت رسا می باشد.

در کنار تمام مدارک خواسته شده از شخص متقاضی که شامل مواردی همچون دانشنامه و ریزنمرات، عدم سو پیشینه، مدارک شناسایی، گود استندینگ و ... بوده، مدرک دیگری همچون جاب آفر رسمی و قابل تأیید توسط بیمارستان و سفارت آلمان موردنیاز بوده که پروسه معادل سازی در آلمان شروع شود. این جاب آفر، دعوت به کاری از سوی کارفرمایان آلمانی (بیمارستان) بوده که شخص پزشک را پس از طی کردن مراحل اعلامی به استخدام خود در می آورند.

در انتهای مرحله معادل سازی که به صورت غیرحضوری انجام شده و نیاز به سفر پزشک به آلمان نیست، گواهی DB از سوی اداره سلامت صادر شده تا پزشک شرایط حضور و تأیید خود در آلمان را بداند و این اجازه را به سفارت آلمان در تهران نیز اعلام نماید. پس از دریافت این پاسخ به همراه مدارک موردنیاز دیگر، شخص می تواند برای مصاحبه سفارت اقدام نموده و وقت خود را به صورت اضطراری دریافت نماید.

نکته بسیار مهم در این پروسه، ضرورت وجود مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2 بوده که حداکثر تا روز مصاحبه سفارت و بعضا در مراحل پایانی معادل سازی مورد نیاز می باشد. نکته قابل توجه برای پزشکانی که در سطح پایین تر از B2 هستند این است که می توانند تا سطح B1 در ایران مطالعه نموده و با ثبت نام دوره B2 در آلمان برای روز مصاحبه در سفارت حاضر شوند. در پی ضرورت حضور متقاضی در دوره آمادگی زبان تخصصی FSP، می بایست قبل از روز سفارت برای این دوره ها ثبت نام نمایند.

پس از دریافت ویزای 17A از سفارت آلمان، پزشک می تواند برای حضور در آلمان آماده شود؛ این پروسه به محض ورود پزشک به آلمان در کلاس های FSP ادامه پیدا کرده تا شخص متقاضی به مطالب و اصطلاحات پزشکی به زبان آلمانی اشراف پیدا کند؛ این دوره بعضا تا 6 ماه نیز به طول می انجامد. پس از اتمام این دوره و آمادگی پزشک در مطالب تدریس شده، شرکت در آزمون FSP و قبولی در آن مجوز حضور پزشک در مراکز درمانی و بیمارستانی را صادر کرده تا بتوانند به عنوان دستیار پزشک مشغول به کار شده و به درآمد مناسبی در این بازه زمانی دست پیدا کنند.

پزشکان محترم با حضور در بیمارستان و مطالعه منابع آزمون دوم می توانند با گذشت مدت زمانی که بیمارستان، آن را تعیین می کند، در آزمون Approbation شرکت کرده و با کسب نمره قبولی مدرک عمومی (GP) خود را تأیید نموده و آماده حضور و اقدام برای اخذ و یا تأیید مدرک تخصص در آلمان نمایند؛ لازم به ذکر است که در این مرحله، موقعیت کاری وی ارتقا پیدا کرده و درآمد دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

✔ بلوکارت

راه دیگری که برای ورود پزشکان و دندانپزشکان به آلمان طراحی شده که منحصرا در موسسه نادیا قابل انجام است، مهاجرت با قرارداد رسمی و معتبر از شرکت های مرتبط با زمینه پزشکی بوده که نیاز به هرگونه مدرک زبان، آزمون و یا مراحل معادل سازی نداشته و شرط حضور پزشک در آلمان را نیز حذف کرده اند.

در این روش، شخص متقاضی با ارائه مدارک لازم، اقدام به عقد قرارداد با شرکت های تجهیزات پزشکی، دارویی و ... نموده که وی را به عنوان یکی از نیروهای متخصص خود معرفی کرده و می توانند از این طریق ویزای کاری و در ادامه اقامت دائم و پاسپورت کشور آلمان را دریافت نمایند.

نکته بسیار مهم در این روش، عدم دریافت هرگونه حقوق و درآمد از سوی کمپانی های طرف قرارداد می باشد؛ زیرا پزشک صرفا به عنوان یک همکار اعلام شده و می بایست صرفا مالیات ماهیانه خود به دولت آلمان را در قبال آن قرارداد مذکور پرداخت نماید. از این رو این فرد، شرط حضور در کشور آلمان را نداشته و می تواند تمام مدت را در ایران حضور داشته باشد.

دولت آلمان پس از پرداخت 21 ماه مالیات از سوی پزشک، اقامت وی و خانواده همراه را به صورت دائمی تمدید نموده و در مراحل بعدی و با اخذ شرایط لازم اجازه دریافت پاسپورت برای تمامی اعضای خانواده نیز وجود دارد.

 

✅ مدارک لازم برای مهاجرت پزشک به آلمان

پزشکان و دندانپزشکان برای انجام معادل سازی و تطبیق مدارک تحصیلی خود در کشور آلمان ابتدا لازم است تا چک لیست اعلامی از سوی ادارات سلامت کشور آلمان را آماده نمایند. بدین منظور ما در ادامه این مدارک را با جزئیات بیان می کنیم:

   تکمیل فرم تعهد توانایی طبابت پزشک

   تکمیل فرم تعهد عدم سوپیشینه پزشک

   تکمیل فرم تعهد عدم سابقه معادل سازی مدارک پزشکی شخص متقاضی در کشور آلمان

   تکمیل فرم تعهد عدم سابقه تحصیل رشته پزشکی در کشور آلمان

   رزومه شخصی حرفه ای مطابق با استانداردهای آلمان

   انگیزه نامه شخص پزشکی برای حضور در آلمان

   پاسپورت معتبر

   شناسنامه

   تأییدیه تغییرات ثبت شده در مشخصات شخص متقاضی در شناسنامه (در صورت وجود)

   فرصت شغلی (Job Offer) رسمی و معتبر از بیمارستان های کشور آلمان

   عدم سوپیشینه انتظامی از نظام پزشکی

   عدم سوپیشینه کیفری

   تأییدیه وزارت بهداشت مبنی بر شرایط طبابت شخص متقاضی

   عدم سوپیشینه از کشورهایی که در 5 سال گذشته کار و یا زندگی کرده اند.

   پروانه طبابت

   پروانه دائم پزشکی

   کارت نظام پزشکی

   مدرک زبان آلمانی B2

   گواهینامه دیپلم به همراه ریزنمرات

   دانشنامه دوره پزشکی به همراه ریزنمرات

   مدارک مربوط به تحصیل و دوره های گذرانده شده در کشور های دیگر

نکته مهم در مورد این سری مدارک این است که موسسه دانش گستران نادیا به واسطه دفتر مستقر خود در شهر کلن، توانایی انجام معادل سازی و دریافت گواهی DB را بدون نیاز به مدرک زبان آۀمان از سوی متقاضی را نیز دارد و پزشکان و دندانپزشکان محترم می توانند به صورت همزمان هم برای زبان خود را آماده نمایند و هم معادل سازی خود در آلمان را انجام دهند.

لازم به ذکر است که تمامی مدارک ذکر شده در بالا می بایست به زبان آلمانی ترجمه شده و تأییدیه های وزارت امور خارجه و دادگستری را دارا باشند.

 

مدارک لازم برای مهاجرت پزشک به آلمان

بهترین شهر آلمان برای پزشکان؟

انتخاب بهترین شهر آلمان برای پزشکان به بسیاری از عوامل بستگی دارد و می‌تواند از نظر تخصص پزشکی، شرایط زندگی، فرهنگ و دیگر عوامل متغیر باشد. اما برخی از شهرهای معروف برای تخصص‌های پزشکی خاص به شرح زیر هستند:

     1️⃣ برلین: به عنوان پایتخت آلمان، برلین یک شهر پویا و فراوان از فرهنگ و هنر است. همچنین دارای بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی        بزرگی است.

     2️⃣ مونیخ: مونیخ یکی از شهرهای ثروتمند و پیشرفته آلمان است و دارای بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی است.

​     3️⃣ همبورگ: همبورگ یکی از بزرگترین شهرهای شمال آلمان است و دارای سیستم بهداشتی موثر و مدرن است.

     4️⃣ کلن: کلن یک شهر تاریخی با فرهنگ پویا و تنوع جمعیتی است و دارای بیمارستان‌های بزرگی است.

     5️⃣ فرانکفورت: فرانکفورت یک شهر مالی و تجاری مهم است و دارای سیستم بهداشتی خوبی می‌باشد.

تصمیم نهایی بستگی به تخصص شما، ترجیحات شخصی، و شرایط زندگی مورد نظر شما دارد. قبل از تصمیم‌گیری، بهتر است برای اطلاعات بیشتر موسسه مهاجرتی معتبر  آینده سازان نادیا در ایران و آلمان مشاوره بگیرید.

 

 

تجربه مهاجرت پزشکان به آلمان؟

پزشکانی که به آلمان مهاجرت می‌کنند، باید مراحلی از جمله یادگیری زبان آلمانی، ترجمه مدارک، تعیین وضعیت مهاجرتی، گذراندن آزمون‌ها و مصاحبه‌ها را طی کنند. همچنین، تطبیق با فرهنگ جدید و شروع به کار در سیستم پزشکی آلمان نیز جزء چالش‌های این مهاجرت است.

 

برای تحصیل پزشکی در آلمان این مقاله رو مطالعه کنید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان؟

سوال در مورد "راحت‌ترین کشور برای مهاجرت پزشکان" می‌تواند بسیار پیچیده باشد، زیرا این مسئله به عوامل مختلفی مانند سیاست‌های مهاجرتی کشورها، تخصص پزشکی، زبان، فرآیند اعتراف به مدارک تحصیلی، و شرایط زندگی در هر کشور بستگی دارد. همچنین، تجربه مهاجرت برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

بعضی از کشورهایی که به طور کلی شناخته می‌شوند به عنوان دارای فرآیند مهاجرت پزشکان نسبتاً ساده‌تر عبارتند از:

✅ کانادا:

سیاست‌های مهاجرتی برنامه‌ریزی شده و فرآیند اعتراف به تحصیلات و تجربه کاری پزشکان و داروسازان ممکن است در کانادا به نسبت ساده تر باشد. مهاجرت به کانادا از طریق کار برای پزشکان راحتر از روش های دیگر مهاجرت می باشد.

✅ آلمان:

آلمان به دلیل نیاز به پزشکان در سیستم بهداشت خود، فرآیند مهاجرت پزشکان را تسهیل کرده است. اما نیاز به تسلط بر زبان آلمانی از جوانب چالش‌برانگیز این فرآیند است.

✅ استرالیا:

استرالیا نیز با داشتن نیاز به پزشکان در سیستم بهداشت خود، مسیرهای مهاجرتی را برای افراد با تجربه کاری مشخص واضح کرده است.

درآمد پزشک عمومی در آلمان؟

درآمد پزشکان عمومی در آلمان متغیر است و به عوامل مختلفی از جمله سابقه کار، مکان تمرکز تخصصی، نحوه اشتغال، و انواع خدمات پزشکی ارائه شده توسط پزشک بستگی دارد. در آلمان، حقوق پزشکان به صورت مستقیم توسط بیمه‌های بهداشتی و دولت پرداخت می‌شود.

متوسط درآمد سالانه یک پزشک عمومی در آلمان به طور تقریبی می‌تواند بین 60,000 تا 90,000 یورو یا حدوداً بیش از این باشد. با این حال، این ارقام ممکن است در مناطق مختلف آلمان و بر اساس میزان تجربه و تخصص پزشک متغیر باشد.

اضافه به این، پزشکان می‌توانند از خدمات خصوصی نیز درآمد کسب کنند. به عنوان مثال، ارائه خدمات به بیماران خصوصی، اجرای مطب خصوصی یا مشارکت در بیمه‌های بهداشتی خصوصی می‌تواند درآمد پزشک را افزایش دهد.

 

مهاجرت پزشک متخصص به آلمان؟

مهاجرت پزشکان متخصص به آلمان یک فرآیندی است که نیازمند توجه به چند مرحله اصلی است. در زیر توضیحاتی در مورد مهاجرت پزشکان متخصص به آلمان آورده شده است:

✅ آموزش زبان:

مهارت زبان آلمانی برای مهاجرت پزشکان به آلمان امر ضروری است. برخی ایالت‌ها ممکن است سطح C1 را ملزم کنند. پزشکان باید در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنند و در آزمون‌های زبان شرکت نمایند.

✅ تطابق مدارک تحصیلی:

مدارک تحصیلی و تجربه کاری پزشک باید با الزامات آلمان تطابق داشته باشند. این اطلاعات باید به زبان آلمانی ترجمه شده و توسط مقامات مربوطه تأیید شوند.

✅ تعیین وضعیت مهاجرتی:

برای شروع فرآیند مهاجرت، پزشکان نیاز به تعیین وضعیت مهاجرتی دارند. این شامل اخذ ویزای کاری یا ویزای شغلی است.

✅ آزمون‌های تخصصی:

بسیاری از پزشکان متخصص نیاز به گذراندن آزمون‌های تخصصی آلمانی دارند. این آزمون‌ها معمولاً شامل بخش‌های نظری و عملی است.

✅ ترتیبات حقوقی و قراردادهای کاری:

پس از موفقیت در آزمون‌ها، پزشک می‌تواند ترتیبات حقوقی خود را با بیمارستان یا مرکز بهداشتی برگزیند و قرارداد کاری مناسب را امضا کند.

✅ تطابق با سیستم بهداشت آلمان:

پزشکان باید با سیستم بهداشت آلمان آشنا شوند و تطابق با آن را به عنوان یک پزشک متخصص اعمال کنند.

 

مهاجرت پزشک متخصص به آلمان

مهاجرت کاری پزشکان به آلمان؟

برای مهاجرت کاری پزشکان به آلمان، ابتدا نیاز به تسلط بر زبان آلمانی (با سطح C1) دارند. سپس، مدارک تحصیلی و تجربه کاری باید با الزامات آلمان تطابق داشته باشند. پس از آن، پزشکان باید آزمون‌های تخصصی آلمانی را با موفقیت گذرانده و مراحل مرتبط با ویزا و تعیین وضعیت مهاجرتی را طی کنند. پس از رسیدن به آلمان، امکان دارد قراردادهای کاری را با بیمارستان یا مراکز بهداشتی امضا کرده و به کار خود در سیستم بهداشت آلمان شروع کنند. بعد از چند سال پزشکان میتوانند اقامت دائم هم بگیرند.

درآمد پزشکان در آلمان؟

درآمد پزشکان در آلمان متغیر است و بستگی به عواملی از جمله تخصص، سابقه کار، و مکان تمرکز دارد. یک پزشک عمومی متوسط ممکن است حقوق سالانه بین 60,000 تا 90,000 یورو یا حتی بیشتر دریافت کند. همچنین، پزشکان با تخصص‌ها و تجربه بالاتر می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند. عوامل دیگری نظیر نوع شغل (مطب، بیمارستان یا بیمه خصوصی) و موقعیت جغرافیایی نیز بر درآمد تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال، پزشکان در حوزه‌های خصوصی مانند جراحی ممکن است درآمد بیشتری داشته باشند.

 

 

وکیل مهاجرت پزشکان به آلمان؟

وکیلان مهاجرت متخصص آینده سازان نادیا در زمینه حقوق مهاجرت می‌توانند پزشکان را در تمام مراحل مهاجرت و تصدی شغل در کشور مقصد راهنمایی کنند. این شامل تعیین وضعیت مهاجرتی، اخذ ویزا، تدارک مدارک، آموزش زبان، آزمون‌ها و تأیید مهارت‌ها، و مذاکره در مورد قراردادهای کاری می‌شود.

مهاجرت دندانپزشک به آلمان؟

برای مهاجرت دندانپزشکان به آلمان، مراحل اصلی شامل تسلط بر زبان آلمانی (سطح C1)، تطابق مدارک تحصیلی با الزامات آلمان، شرکت در آزمون‌های تخصصی، تعیین وضعیت مهاجرتی، و تطبیق با سیستم بهداشت آلمان می‌باشد. جهت مشاوره دقیق‌تر، تماس با موسسه مهاجرتی آینده سازان نادیا با وکلای متخصص در زمینه مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان میباشد.

 

مهاجرت دندانپزشک به آلمان

بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟

بیشترین درآمد پزشکان بستگی به چندین عامل دارد، از جمله نظام سلامت کشور، تخصص پزشک، سیاست‌های دولت، شرایط اقتصادی و اجتماعی، نرخ ارز، و شیوه پرداخت به پزشکان. در بسیاری از کشورها، درآمد پزشکان متفاوت است و به طور کلی کشورهای پیشرفته با نظام بهداشتی و اقتصادی قوی ممکن است حقوق بالاتری به پزشکان پرداخت کنند. به عنوان مثال:

  ایالات متحده:

درآمد پزشکان در ایالات متحده بسیار متنوع است و به میزان تخصص، سال‌های تجربه، و ناحیه مکان تمرکز بستگی دارد. پزشکان با تخصص‌های مشخص و در مناطق با هزینه زندگی بالا می‌توانند حقوق بالایی داشته باشند.

 سوئیس:

سوئیس نیز برخی از بالاترین درآمدهای پزشکان را داراست. هزینه زندگی بالا و نظام بهداشت پیشرفته این کشور به درآمد پزشکان تأثیر گذاشته است.

 آلمان:

آلمان با وجود سیستم بهداشت قوی و نیاز به پزشکان، درآمد خوبی به پزشکان خود پرداخت می‌کند. با این حال، تفاوت‌ها بین تخصص‌ها و نواحی ممکن است وجود داشته باشد.

در کل، برای مقایسه دقیق درآمدهای پزشکان در کشورهای مختلف، به تحقیقات به‌روز و منابع معتبر در این زمینه نیاز است

درآمد جراح قلب در آلمان؟

درآمد جراحان قلب در آلمان متنوع است و به عواملی مانند تجربه، تخصص، محل اشتغال، و نظام بهداشت بستگی دارد. متوسط درآمد سالانه ممکن است بین 80,000 تا 150,000 یورو یا بیشتر باشد، اما این ارقام تخمینی بوده و وابسته به شرایط مختلف می‌باشد.

 

درآمد جراح قلب در آلمان

درآمد دندانپزشک در آلمان؟

درآمد دندانپزشکان در آلمان بستگی به تخصص، محل کار، تجربه، و نوع فعالیت دارد. متوسط درآمد سالانه ممکن است بین 80,000 تا 120,000 یورو یا بیشتر باشد. این ارقام تخمینی هستند و بسته به شرایط محلی و نظام بهداشت متغیر است.

درآمد رادیولوژیست در آلمان؟

درآمد رادیولوژیستان در آلمان بستگی به تخصص، سال‌های تجربه، محل اشتغال، و نوع فعالیت دارد. متوسط درآمد سالانه ممکن است بین 50,000 تا 100,000 یورو یا بیشتر باشد. این ارقام تخمینی هستند و بسته به شرایط مکانی و نظام بهداشت متغیر است. جهت اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، با موسسه مهاجرتی آینده سازان نادیا در این زمینه تماس بگیرید.

 

درآمد رادیولوژیست در آلمان

حقوق دستیار پزشک در آلمان؟

حقوق دستیاران پزشک Assistenzarzt یا Weiterbildungsassistent در آلمان متغیر است و به تخصص، سال‌های تجربه، نوع مرکز بهداشتی، و نظام آموزشی بستگی دارد. متوسط حقوق سالانه ممکن است بین 50,000 تا 70,000 یورو یا بیشتر باشد.برای اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی آینده سازان نادیا تماس و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

درآمد متخصص بیهوشی در آلمان؟

درآمد متخصصان بیهوشی (Facharzt für Anästhesiologie) در آلمان نیز بستگی به چندین عامل دارد از جمله تخصص، سال‌های تجربه، نوع بیمارستان یا مرکز بهداشتی، و نظام بهداشت مرتبط. همچنین، محل مکانی کار نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

متوسط درآمد سالانه یک متخصص بیهوشی در آلمان ممکن است بین 85,000 تا 120,000 یورو یا حتی بیشتر باشد. این ارقام تخمینی هستند و بسته به شرایط مکانی و تخصص متغیر است.

لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات ممکن است با تغییرات در نظام بهداشت یا تغییرات اقتصادی تغییر کند.

 

متخصص بیهوشی در آلمان

شرایط کار پزشکان ایرانی در المان؟

برای کار در آلمان، پزشکان ایرانی باید:

  ✔ دارای تحصیلات لازم باشند و آنها را به زبان آلمانی ترجمه و تائید کنند.

  ✔ سطح زبان آلمانی C1 داشته باشند.

 ✔ آزمون‌های تخصصی و زبان آلمانی را با موفقیت گذرانده و مهارت‌های پزشکی خود را نشان دهند.

 ✔ تعهد به مشارکت در آموزش و پیشرفت تخصصی داشته باشند.

 ✔ تعهد به تطبیق با سیستم بهداشت آلمان را داشته باشند.

 ✔ درخواست ویزا و تأیید اقامت را انجام دهند.

پزشکان ایرانی در مونیخ؟

پزشکان ایرانی می‌توانند به مونیخ، یکی از بزرگترین شهرهای آلمان، برای تحصیل و کار در حوزه پزشکی مهاجرت کنند. برای این منظور، باید تحصیلات پزشکی را در یک دانشگاه آلمانی ادامه داده و سطح زبان آلمانی خود را به حد C1 ارتقاء دهند. پس از گذراندن آزمون‌های تخصصی و تایید مهارت‌های پزشکی، ثبت نام در اتحادیه پزشکان آلمان لازم است. در نهایت، پزشکان می‌توانند شغل پزشکی خود را در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها یا مطب‌های پزشکی در مونیخ جستجو کنند.

 

پزشکان ایرانی در مونیخ

مهاجرت تحصیلی پزشکی به آلمان؟

 

  شرایط تحصیل پزشکی در آلمان:

  • معدل: برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، باید معدل دیپلم شما بالای 17 باشد.
  • آزمون ورودی: برای ورود به رشته پزشکی در آلمان، باید در آزمون ورودی (TestAS) شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید.
  • زبان آلمانی: برای تحصیل به زبان آلمانی، باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 داشته باشید.
  • مدارک: ارائه مدارک تحصیلی، ریزنمرات، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه

مهاجرت تحصیلی پزشکی به آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان:

  • معدل: برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، باید معدل دیپلم شما بالای 17 باشد.
  • آزمون ورودی: برای ورود به رشته پزشکی در آلمان، باید در آزمون ورودی (TestAS) شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید.
  • زبان آلمانی: برای تحصیل به زبان آلمانی، باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 داشته باشید.
  • مدارک: ارائه مدارک تحصیلی، ریزنمرات، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه

پرسش و پاسخ های متداول

مجوز کار در کشور آلمان با پاس کردن آزمون زبان تخصصی (FSP) صادر می شود؛ این بدین منظور است که شما بعد از این آزمون می توانید تحت عنوان دستیار شروع به کار کنید. اما نکته مهم در مورد این بازه زمانی این است که تعداد بسیار کمی بیمارستان در این موقعیت به شما کار با درآمد می دهند و شما میبایست به عنوان پزشک مهمان و بدون درآمد مشغول به کار شوید. اما دفتر موسسه نادیا در شهر کلن این امکان و تعهد را به پزشکان می دهد که پس از امتحان اول با درآمد مشغول به کار شوند و ضمانت این کار را با عقد قرارداد حقوقی و رسمی در کشور آلمان به متقاضی خواهد داد.

مدرک شما اگر در کشوری غیر از ایران کسب شده باشد، در صورتی که آن کشور در خارج از اتحادیه اروپا باشد، هیچ تفاوتی با ایران نخواهد داشت. و در صورتی که در کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل کرده اید، برای شروع به کار و اخذ مجوز طبابت صرفا باید آزمون زبان تخصصی را شرکت کرده و دیگر نیازی به امتحان دوم نخواهید داشت.

به صورت کلی باید گفت خیر؛ تمامی مدارک پزشکی اخذ شده در خارج از اتحادیه اروپا مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نبوده و شما میبایست برای اخذ پاسخ مثبت در آزمون های اعلامی آلمان شرکت کنند. باید بدانید که مدارک ایران و حتی کشوری مانند امریکا در دید آلمان یکسان است.

پروسه اقامت دائم برای هر فردی با شروع درآمد و همچنین پرداخت مالیات آغاز خواهد شد. یعنی شما از زمانی که آزمون اول را پاس می کنید و در فرصت شغلی ارائه شده از سوی موسسه نادیا مشغول به کار شوید، رویه اقامت دائم شما آغاز خواهد شد و به طور معمول 36 ماه بعد به اقامت دائم خواهید رسید. برای کسانی که بلوکارت آلمان را دریافت می کنند، این مدت به 21 ماه کاهش پیدا می کند.

هر شخصی که به منظور کار در کشور آلمان وارد این کشور می شود، از زمانی که قرارداد کاری رسمی دریافت کند و فیش حقوقی صادر شود، می تواند برای دریافت ویزای اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) اقدام نماید. نکته مهم و اشتباه رایج این است که امکان دریافت ویزای پیوست همزامان برای گروه پزشکی تا زمانی که به درآمد نرسند، امکان پذیر نمی باشد. متوسط اختلاف ورود شخص اصلی و دیگر اعضای خانواده به کشور آلمان در حدود 2 تا 3 ماه تخمین زده می شود.

نظرات درباره مهاجرت پزشكان به آلمان 2024

مسعود
درود بر شما من متخصص عفونی کودکان هستم شرایط این رشته در آلمان اوکی هست؟ در ضمن 48 ساله هستم با سابقه 15سال
پاسخ توسط کارمند آینده سازان :

سلام دوست عزیز بله شرایط شما مناسب هست.

طاهره
سلام به شما برای این روش مدرک زبان چه سطحی ؟ و هزینه چقدر میباشد؟
پاسخ توسط کارمند آینده سازان :

سلام دوست عزیز

زبان سطح b2 و تمکن مالی شما باید بررسی بشه. کارشناسان ما با شما تماس میگیرند.

آریا
سلام به نظر شما کدام کشور برای پزشکان از همه بهتر است؟
پاسخ توسط کارمند آینده سازان :

سلام آریا عزیز 

 برای مهاجرت پزشکان آلمان کشور مناسب تری میباشد در مقایسه با بقیه کشورها.

مشاوره مهاجرت رایگان :